اخبار آموزشي
 
سايت آموزشي و خبري
به نقل از مهرآزمون سراسري سال ۹۸ در روزهاي پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تيرماه براي تعداد يك ميليون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام كننده برگزار مي شود.
آزمون عمومي و اختصاصي داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي رياضي و فني و علوم انساني در صبح پنجشنبه ۱۳ تيرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تير، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربي در صبح جمعه ۱۴ تير و آزمون داوطلبان گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي در بعدازظهر جمعه ۱۴ تير ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف كشور و ۵۱۸ حوزه امتحاني برگزار خواهد شد.
 
مطابق مصوبات جلسه دوازدهم ۷ تيرماه ۹۷ و جلسه سيزدهم ۲۶ شهريورماه ۹۷ شوراي سنجش و پذيرش دانشجو، در آزمون سراسري سال ۱۳۹۸ سنجش با آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال) انجام مي‌شود. از مباحث مشترك دو نظام قديم و جديد ۶-۳-۳ سوال يكسان طرح خواهد شد.
 
 
طراحي دو مجموع سوال براي دو سري از نظام آموزشي
 
يك آزمون (يك مجموعه سوال) براي دانش آموزان نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي و يا نظام قديم آموزش متوسطه و يك آزمون (يك مجموعه سوال) براي دانش آموزان نظام جديد (نظام جديد ۶-۳-۳ طراحي شده است.
 
داوطلبان با توجه به اينكه فارغ التحصيل نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي يا نظام قديم آموزش متوسطه و يا نظام جديد ۶-۳-۳ هستند بايد سوالات آزمون مربوط كه در آن فارغ التحصيل شده اند و يا دانش آموز سال آخر آن نظام هستند پاسخ دهند،مي توانيد از تحليل كنكور تجربي 98 نيز ديدن كنيد.
 
در آزمون سراسري سال ۱۳۹۸ به هر داوطلب در تمامي گروه‌هاي آزمايشي، يك پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومي «دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصي «دفترچه شماره ۲») داده مي‌شود.
 
داوطلبان داراي ديپلم بهياري و شاغل بهيار در گروه آزمايشي علوم تجربي و دارندگان ديپلم علوم و معارف اسلامي كه داراي مدرك پيش دانشگاهي علوم و معارف اسلامي در گروه آزمايشي علوم انساني هستند، علاوه بر پاسخگويي به سوالات دفترچه‌هاي عمومي (دفترچه شماره ۱) و اختصاصي (دفترچه شماره ۲) بايد به سوالات دفترچه اختصاصي شماره ۳ هم پاسخ دهند.
 
داوطلبان در تمام گروه‌هاي آزمايشي بايد پاسخ سوالات دفترچه‌هاي عمومي و اختصاصي را در همان برگ پاسخنامه تحويل شده، علامتگذاري كنند.
 
تمام سوالات آزمون عمومي (دفترچه شماره ۱) و اختصاصي (دفترچه شماره ۲) داوطلبان در هر پنج گروه آزمايشي، شخصي سازي شده و شماره داوطلبي، نام خانوادگي و نام هر داوطلب بر روي جلد دفترچه آزمون وي درج شده است.مي توانيد از تحليل كنكور انساني 98 نيز ديدن كنيد.
 
 
اين دفترچه‌ها داراي تنوع است و پاسخنامه و دفترچه آزمون عمومي (دفترچه شماره ۱) داوطلبان كليه گروه‌هاي آزمايشي در يك بسته نايلوني و هر يك از دفترچه‌هاي آزمون اختصاصي (دفترچه‌هاي شماره ۲ و يا ۳) در بسته‌هاي نايلوني جداگانه، تحويل داوطلبان خواهد شد.
 
دفترچه مربوط به درس معارف غيراسلام (ويژه داوطلبان اقليت‌هاي ديني) و يا درس زبان غيرانگليسي در كليه گروه‌هاي آزمايشي در دروس عمومي، دفترچه مربوط به زبان تخصصي آلماني و فرانسه در گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي و دفترچه‌هاي شماره ۳ در گروه آزمايشي علوم تجربي (سوالات درس بهياري) و در گروه آزمايشي علوم انساني (سوالات درس اصول عقايد و فقه) هم شخصي سازي شده و مشخصات داوطلبان بر روي جلد دفترچه درج شده است.مي توانيد از تحليل كنكور رياضي 98 نيز ديدن كنيد.
 
با توجه به اينكه دفترچه سوالات داوطلبان (عمومي و اختصاصي) در يك بسته نايلوني به صورت جداگانه بسته بندي شده و در جلسه آزمون منحصراً شخص داوطلب بايد از محل مشخص شده، بسته نايلوني را باز كرده و به سوالات پاسخ دهد، در صورتي كه داوطلب مشاهده كرد نايلون بسته تحويلي به وي قبلاً باز شده لازم است موضوع را به نزديكترين مراقب اطلاع دهد.
 
ضمناً داوطلب در صورت مشاهده اين وضعيت پس از برگزاري آزمون مي‌تواند از طريق سيستم پاسخگويي مندرج در سايت سازمان سنجش مراتب را اطلاع دهد.
 
 
در مستطيل بالاي پاسخنامه شماره داوطلب، نام خانوادگي و نام و گروه آزمايشي درج شده است. در مستطيل بالاي پاسخنامه مطلقاً نبايد چيزي نوشت يا علامتي گذاشت و به غير از محل هاي مشخص شده در روي پاسخنامه از نوشتن و يا علامتگذاري در ساير محل‌ها خودداري شود در غير اين صورت فرد به عنوان متخلف شناخته شده و پاسخنامه وي تصحيح نخواهد شد.
 
داوطلب به محض دريافت پاسخنامه بايد شماره آن را با شماره صندلي و شماره كارت ورودي خود و نيز كدهاي مندرج در پاسخنامه را با كدهاي مندرج در دفترچه‌هاي شماره ۱ (آزمون عمومي) و شماره ۲ (آزمون اختصاصي) تحويل شده مقايسه كند تا مطمئن شود بين آنها هيچ اختلافي نيست و در صورت مشاهده تفاوت، موضوع را به نزديكترين مراقب جلسه اطلاع داده و موضوع را پيگيري تا اختلاف برطرف شود و سپس مندرجات ذيل پاسخنامه را تكميل و امضا كند.
 
نمره منفي براي هر پاسخ غلط
در تست هاي چهار گزينه اي براي هر پاسخ صحيح ۳ نمره مثبت (سه نمره مثبت) و براي هر پاسخ غلط، به منظور خنثي كردن پاسخ‌هاي حدسي يا تصادفي ۱ نمره منفي (يك نمره منفي) منظور خواهد شد، بنابراين به داوطلبان توصيه مي‌شود اگر پاسخ صحيح سوالي را اصلاً نمي‌دانند به آن سوال جواب ندهند؛ زيرا به سوال‌هاي بدون جواب نمره منفي يا مثبت تعلق نمي‌گيرد و اگر به سوالي بيش از يك پاسخ داده شود همه پاسخ‌هاي آن سوال، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال يك نمره منفي (۱ نمره منفي) تعلق خواهد گرفت.
 
 
منبع :
 
 

نوشته شده در تاريخ ۱۰ تير ۱۳۹۸ توسط حامد
نظرات (0)
[ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | پشتیبانی: وبلاگدهی آریا
 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی