اخبار آموزشي
 
سايت آموزشي و خبري

نحوه مطالعه زبان انگليسي براي كنكور

بهترين روش مطالعه زبان انگليسي كنكور

چگونه زبان انگليسي را براي كنكور بخوانيم؟

يكي از دروس عمومي مهمي كه نقش تعيين كننده‌اي در رتبه كنكور شما داوطلبان عزيز در هر يك از گروه‌هاي آزمايشي دارد، زبان انگليسي است. ميزان علاقه به آن و يادگيري زبان در بين داوطلبان كنكور، متفاوت است. بسياري از داوطلبان، به خاطر علاقه به اين درس، و بسياري ديگر، به دليل اينكه اين درس نقش مهمي در كسب رتبه مورد نظر آنها دارد، زبان را در كنكور خوب پاسخ مي‌دهند و به همين دليل، كار براي دسته ديگري از داوطلبان كه تسلّط چنداني به زبان انگليسي ندارند، دشوارتر مي‌شود؛ به خصوص، با توجه به آنكه در سال‌هاي اخير، اهميت خاصي به اين درس از سوي خانواده‌ها داده مي‌شود، بيشتر والدين سعي مي‌كنند كه با فرستادن فرزندانشان به كلاس‌هاي زبان، به يادگيري زبان انگليسي آنها كمك كنند. با توجه به اينكه در سال‌هاي اخير، بيشتر داوطلبان در اين درس، درصد بالايي (60 تا 70 درصد) از سؤالات را به طور صحيح پاسخ مي‌دهند، كسب درصد حداقل در اين درس، لازم است، و براي پيشي گرفتن از ديگران، بايد به كسب درصدهاي بالاتر هم فكر كنيد.

البته هنوز هم زبان انگليسي، يك درس نسبتاً دشوار براي بسياري از داوطلبان محسوب مي‌شود و علت آن هم اين است كه سؤالات اين درس در سال‌هاي اخير به سبك جديدي طرح مي‌شود؛ بدين صورت كه از مباحث حفظي كاسته شده و مباحث مفهومي بيشتري در آن مطرح مي‌شود؛ از طرف ديگر، داوطلبان ذهنيت درستي نسبت به اين درس ندارند و آن را به صورت پيوسته در برنامه مطالعاتي خود قرار نمي‌دهند يا روش مطالعه درست و اصولي را در مطالعه اين درس در پيش نمي‌گيرند. نكته ديگر اينكه زبان انگليسي در دفترچه سؤالات دروس عمومي، بعد از دروس ديگر مي‌آيد و مسايلي مانند كمبود وقت و ... مي‌تواند بر ميزان پاسخگويي داوطلبان به آن، تاثير گذارد.

قبل از اينكه به نحوه مطالعه زبان انگليسي براي كنكور بپردازيم، لازم است شما عزيزان بدانيد كه از درس زبان در كنكور 25 سؤال مطرح مي‌شود كه 10 سؤال آن گرامر و واژگان، 10 سؤال آن درك مطلب و 5 سؤال آن مربوط به متن بسته يا متن «كلوز» است. اگر مباحث لغات و گرامر را مباحث حفظي و بقيه را مفهومي درنظر بگيريم، مي‌بينيم كه 40 درصد سؤالات از مباحث حفظي و بقيه از مباحث مفهومي، مهارتي، درك مطلب و احتمالاً خارج از مباحث كتاب طرح مي‌شود؛ پس اگر قصد داريد كه در كنكور، درصد خوبي را در درس زبان انگليسي كسب كنيد، حتماً به اين نكته دقت كرده و با توجه به توان خود، به رفع ضعف‌ها يا تقويت پايه‌هاي خود در اين درس بپردازيد.

 

- روش مطالعه لغات زبان انگليسي كنكور

براي پاسخگويي به سؤالات انگليسي در كنكور، شما داوطلبان عزيز بايد دو ركن اساسي آن، يعني لغات و گرامر را به خوبي و به‌ طور صحيح مطالعه كنيد. شما با مطالعه‌ صحيح و يادگيري اصولي اين دو ركن، علاوه بر تضمين موفقيت در آزمون سراسري، براي تسلّط بر اين زبان قدم بزرگي نيز بر خواهيد داشت. همچنين با توجه به اينكه دانستن معني لغات و عبارات، لازمه‌ پاسخگويي به تمام سؤالات (چه سؤالات مربوط به لغات و چه سؤالات مربوط به گرامر) است و از طرف ديگر، قسمت اعظم سؤالات دربارة معني لغات و عبارات (تقريباً 80 درصد سؤالات از معني لغات و عبارات و 20 درصد از گرامر است) خواهد بود، اهميت مطالعه‌ لغات، بيشتر مشخص مي‌شود.

اين بحث كه در سؤالات كنكور درس زبان انگليسي، مخصوصاً در بخش متون، لغاتي خارج از كتاب هاي درسي هم استفاده مي‌شود مساله‌اي است كه خيلي از دانش‌آموزان را نگران مي‌كند؛ ولي چندان نگران اين موضوع نباشيد؛ زيرا براي پاسخ به آن سؤال‌ها، نياز بسيار ناچيزي به مطالعه خارج از كتاب داريد؛ به علاوه اينكه اگر شما دامنه لغت خود را گسترش دهيد، با لغت‌هايي كه معني آنها را مي‌دانيد، مي‌توانيد گاهي به راحتي و گاهي به طور احتمالي، معني برخي از لغاتي را كه قبلاً نديده‌ايد، حدس بزنيد.

حتماً از خود مي‌پرسيد كه چگونه يادگيري خود در قسمت لغات انگليسي را بالا برده و آن را تقويت كنيم. سعي كنيد كه همزمان با شروع مطالعه‌ يك درس، كلمات را از همه‌ جاي درس (تمرين‌ها، متن‌ها، زيرنويس‌ها، جدول‌ها و....) استخراج كنيد و معني آنها را با توجه به متن از فرهنگ لغت درآوريد. راه‌هاي متفاوتي وجود دارد كه شما بتوانيد معني يك لغت را مدت زمان بيشتري از حفظ داشته باشيد. علاوه بر تكرار معاني لغات، شما مي‌توانيد آنها را در جدول‌هايي بنويسيد كه هر جدول، شامل گروهي از كلمات باشد كه به نحوي در يك زمينه‌ داراي اشتراك هستند؛ مثلاً: كلمات هم‌شكل را در يك جدول بنويسيد (bind، bond، bund، band، bound، ...... يا bird، bread، braid، bride، breed و ...). كلمات مترادف را نيز در يك جدول بنويسيد (mediate، intervene، interpose، reconsiliate، interfere و ...). كلمات با يك پيشوند را هم در يك جدول بنويسيد (degenerate، decompose، deflate، deviate و ...). همچنين كلمات با يك مضمون (theme) مانند جدول مربوط به ميوه‌ها، جانوران، گياهان، زمان‌ها، مكان‌ها و ... را نيز در يك جدول بنويسيد.

سعي كنيد كه جدول خود را با سه ستون طراحي كنيد كه يك ستون آن مربوط به كلمه و يك ستون براي معني فارسي آن كلمه باشد و در ستون ديگر نيز يك جمله بنويسيد (بهتر است كه اين جمله را خودتان بسازيد يا براي ساختن آن، از كتاب يا فرهنگ لغت زبان انگليسي استفاده كنيد). براي اينكه دامنه لغت خوبي داشته باشيد و بتوانيد در كنكور به سؤالات درس زبان به خوبي پاسخ دهيد، صرفاً به لغات پاياني درس اكتفا نكنيد. همچنين در نوشتن لغات و معني آنها خيلي وسواس به خرج ندهيد؛ ضمن اينكه كلمات خيلي ساده هم را وارد جدول‌ نكنيد. لازم نيست كه هر جدول شامل تعداد كلمات زيادي باشد. كامل شدن اين جدول‌ها به‌ صورت تدريجي و همراه با مطالعه‌ كتاب صورت مي‌گيرد؛ مثلاً شما در درس يك، جدولي را ايجاد كرده‌ايد كه يك يا دو كلمه در آن قرار گرفته‌اند؛ اما در درس هشت يا نه، چند كلمه ديگر هم به آن اضافه مي‌كنيد. چون نمي‌توانيد همه‌ لغات را در جدول‌ها قرار بدهيد، بايد يك جدول با عنوان «other words» يا «unsubjected words» نيز داشته باشيد تا لغات مذكور را (كه براي آنها وجه اشتراك پيدا نكرده‌ايد) در آن بنويسيد. نگران نباشيد كه لغات زيادي را در اين جدول مي‌نويسيد. تنها به تكرار كلمات اكتفا نكنيد و براي يادگيري عميق كلمات، بين‌ آنها و مطالب موجود در حافظه‌ نيز به نحوي ارتباط برقرار كنيد. سعي كنيد كه كلمات را در قالب تصاوير، جملات، آهنگ‌ها، رفتارهاي روزمره جالب و خنده دار و ... در حافظه ثبت كنيد؛ مثلاً اگر مي‌خواهيد كه معني fig (انجير) در ذهنتان ثبت شود، pig را تصور كنيد كه fig مي‌خورد، و يا به فردي فكر كنيد كه chess بازي مي‌كند و در همان حال cheese مي‌خورد!

پس از اتمام هر ساعت مطالعه‌ زبان (واژگان، گرامر و تست)، يك كلمه‌ را به‌عنوان كلمه‌ روز انتخاب كنيد و آن‌ را در تقويمي (در همان روز) يادداشت كنيد. سعي كنيد كه به اين كلمه، كمي بيشتر از ديگر كلمه‌ها بها دهيد و در مورد آن بيشتر فكر كنيد. انتخاب كلمه‌ روز، كاملاً بستگي به سليقه‌ شما دارد. فقط كلمه‌اي را انتخاب كنيد كه به دلايلي مي‌خواهيد آن كلمه را سريع‌تر ياد بگيريد يا اينكه مطمين شويد كه براي مدت زيادي در ذهنتان خواهد ماند.

 

پس از مطالعه‌ چندين درس و تهيه‌ تعدادي از جدول‌ها (تقريباً 200 تا 300 كلمه)، ساعت مطالعه‌ مختص به واژگان را به سه بخش (طبق بخش زير) تقسيم كنيد:

1- در يك قسمت مانند قبل، كتاب را مطالعه و جدول‌ها را تهيه يا كامل كنيد. فراموش نكنيد كه مرور جدول‌ها، مهم‌ترين كاري است كه شما بايد براي ماندگاري و حفظ لغات در ذهنتان انجام دهيد.

2- براي ماندگاري بيشتر و بهتر لغات مي‌توانيد از جعبه يادگيري «لايتنر» استفاده كنيد. گرچه بسياري از داوطلبان كنكور و دانش‌آموزان، يادگيري با اين روش را وقت‌گير مي‌دانند، اما اگر به اين شيوه عمل كنيد، مطمين باشيد كه نتيجه بهتري خواهيد گرفت.

3- در قسمت ديگر، تنها به خواندن متون انگليسي بپردازيد. هدف از ايجاد اين بخش، كسب تجربه به منظور خواندن سريع متون انگليسي است. شما بايد با وجود مشاهده‌ كلمات ناآشنا، مفهوم متن و جملات را درك كنيد و حتي با توجه به معني جملات و مفهوم كلي متن، معني كلمات جديد را حدس بزنيد.

 

- روش مطالعه گرامر و قواعد زبان انگليسي كنكور

يكي ديگر از بخش‌هاي زبان، كه مي‌توانيد با يادگيري آن در آزمون اين درس نمره خوبي كسب كنيد، گرامر است. مفيد‌ترين روش براي مطالعه و يادگيري گرامر، خواندن گرامر‌هاي ذكر شده در كتاب‌هاي درسي و نوشتن يك خلاصه‌ كلي از آنهاست. در اين خلاصه‌برداري‌ها مي‌توانيد براي به‌ خاطر سپردن مؤثرتر، با استفاده از خلاقيت ذهنتان، جملات يا كلماتي را به ‌صورت رمزي ايجاد كنيد و با به ‌خاطر آوردن اين جملات و كلمات رمزي، گرامرهاي مورد نظر را نيز به ياد بياوريد؛ مثلاً ترتيب قرار گرفتن صفات در جمله قبل از اسم را مي‌توانيد به اين طريق به‌ خاطر بسپاريد.
با اين همه، تنها خواندن و خلاصه‌برداري كردن از گرامرها (حتي اگر به بهترين شكل انجام گيرد)، به هيچ‌ عنوان كافي نيست. شما بايد براي درك و يادگيري عميق گرامر‌ها، تا مي‌توانيد تمرين‌هاي كتاب درسي (و كتاب‌هاي غيردرسي) را حل كنيد. ضمناً سعي كنيد كه جواب تمرين‌ها را در كتاب يادداشت نكنيد تا بتوانيد در مطالعات بعدي نيز خود را تست كنيد.

براي هر هفته نيز يك گرامر را انتخاب كنيد و سعي كنيد كه در طول هفته، خيلي خوب آن را ياد بگيريد، با كمك آن جمله بسازيد، در كتاب‌هاي درسي آن‌ را مطالعه كنيد و در درك مطلب‌هايي كه در آن هفته مي‌خوانيد به دنبال آن بگرديد.

 

- روش مطالعه درك مطلب زبان انگليسي كنكور

بخش ديگري از درس زبان انگليسي، كه در كنكور از آن سؤال طرح مي‌شود، درك مطلب است. مهم‌ترين نكته در درك مطلب، به كارگيري هم زمان سرعت و دقت است. ممكن است كه داوطلبي، دامنه لغت خيلي خوبي داشته باشد، اما در آزمون سراسري نتواند به خوبي به سؤالات درك مطلب پاسخ دهد؛ زيرا سرعت لازم براي خواندن متن و درك معني اصلي آن را ندارد. در درك‌ مطلب‌ها ابتدا يك نگاه كلي و گذرا در حد 1 تا 2 دقيقه به متن ارايه شده و سؤالات انداخته و سپس متن را بخوانيد و سعي كنيد، با توجه به نگاه گذرايي كه به سؤالات انداخته‌ايد، زير نكات مهم آن را خط بكشيد. در پاسخ‌دهي به سؤالات طرح شده از متن، ابتدا به سؤالات Vocabulary پاسخ دهيد و سپس اگر سؤالي از ارجاع ضمير وجود داشت به آن، و بعد هم به سؤالات مفهومي، كه از ايده كلي متن پرسش‌ كرده‌اند، پاسخ دهيد. اگر فكر مي‌كنيد در زماني كه داريد نمي‌توانيد به همه درك مطلب‌ها اين گونه پاسخ دهيد، ابتدا به سراغ سؤالات لغات و ارجاع ضمير درك مطلب‌ها برويد و بعد، اگر وقت داشتيد، بقيه سؤالات را پاسخ دهيد. دقت داشته باشيد كه براي پاسخ به سؤالات لغت درك مطلب‌ها، شما نيازي به خواندن متن نداريد.

بهترين روش مطالعه زبان انگليسي كنكور

نحوه تست زني زبان انگليسي براي كنكور

يكي از كارهاي بسيار مهمي كه بايد در درس زبان انجام دهيد، اين است كه با تست‌زني در اين درس، خود را محك بزنيد. يكي از اهداف تمرين‌ تست‌زني، شناخت نقاط ضعف و قوت است؛ به طوري كه شما متوجه شويد در كدام قسمت از سؤالات (گرامر، درك مطلب و.....) قوي و در كدام قسمت ضعيف هستيد تا بعداً با توجه به آنها به سؤالات پاسخ دهيد. براي اين منظور در ابتدا تست‌زني را به صورت تست‌هاي تمريني و بدون در نظر گرفتن زمان انجام دهيد؛ اما وقتي ميزان مطالعه‌تان زياد شد و به ايام پس از عيد رسيديد، تست‌زني سرعتي را در برنامه خود قرار دهيد. براي هر ساعت مطالعه‌ مختص تست‌زني، يك آزمون انگليسي تهيه كنيد. در اين زمينه مي‌توانيد از آزمون‌هاي مشابه كنكور يا آزمون‌هاي سراسري گذشته استفاده كنيد (البته آزمون‌هاي سراسري گذشته، براي زماني است كه اكثر مطالب را مطالعه كرده‌ايد). ضمناً هرگز از تست‌هاي طبقه‌بندي شده‌ موضوعي (مثلاً صد تست پشت سرهم در مورد ضماير و....) استفاده نكنيد. در هر آزمون، اين احساس را در خود ايجاد كنيد كه سر جلسه‌ آزمون سراسري هستيد؛ بنابراين، زمان را كنترل كنيد. با پيشرفت مطالعه و تمرين بايد زمان پاسخگويي به سؤالات كاهش يابد. در انتهاي هر آزمون، نكات جديد گرامري و همچنين كلمات ناآشنا و جديد را، كه در هنگام مطالعه به آنها برنخورده يا به آنها توجه نكرده بوديد، مشخص كرده و آنها را يادداشت كنيد تا در ساعت مطالعه مختص واژگان يا گرامر، اين موارد را نيز مطالعه كنيد.

با توجه به نكاتي كه در بالا به آن اشاره شد، به عنوان يك داوطلب، اين شما هستيد كه بايد به اين نتيجه برسيد و بدانيد كه بهترين شيوه مطالعه زبان انگليسي در ايام آمادگي كنكور، براي شما كدام شيوه است؛ زيرا اين موضوع، يادگيري شما را آسان‌تر مي‌كند؛ اما پيشنهاد ما اين است كه ابتدا گرامر هر درس را مطالعه كنيد و سپس 20 تست گرامر مربوط به آن را پاسخ دهيد و اشكالات خود را بررسي و تحليل كنيد و پس از آن به سراغ Reading درس برويد. همچنين پاراگراف اول را يك بار بخوانيد و سعي كنيد كه معني و مفهوم آن را دريابيد و بعد از آن، سعي كنيد معني كلماتي را كه نمي‌دانيد، با توجه به نشانه‌ها و به كارگيري روش‌هاي مختلف، از خود متن حدس بزنيد؛ البته انجام اين كار درباره‌ تمام كلمات، ممكن نيست؛ بنابراين، معني كلماتي را كه نمي‌توانيد از متن دريافت كنيد، با مراجعه به يك فرهنگ واژگان فراگيريد. در حين مطالعه‌ هر پاراگراف نيز به ارتباط جملات، مرجع ضماير و حتي گرامر آن درس يا درس‌هاي قبلي، توجه فراواني داشته باشيد. همچنين بعد از مطالعه‌ هر پاراگراف، سعي كنيد كه مفهوم و منظور اصلي آن پاراگراف را در يك يا دو جمله‌ انگليسي يا فارسي خلاصه كنيد و در پايان آن بنويسيد. انجام اين كار نشان مي‌دهد كه آيا آن پاراگراف را درست فهميده‌ايد يا خير؛ سپس به انجام تمرين‌هاي آن درس بپردازيد و در تمام اين مدت، يادداشت‌برداري از لغات سخت را فراموش نكنيد و وقتي را براي حفظ كردن آنها نيز در نظر بگيريد.

 

روش مطالعه زبان انگليسي كنكور رتبه هاي برتر

محسن اميرسبتكي- رتبه 5 منطقه 3 –رشته تجربي

من در درس زبان انگليسي ابتدا ضعف داشتم به صورتي كه در اولين آزمون تابستان سال چهارم درصد زبانم 46 شد. بعد از آن آزمون تصميم جدي به ارتقاء زبان گرفتم تا اين‌كه در كنكور بيش‌ترين درصد عمومي من زبان انگليسي يعني 94 درصد شد.

روش‌هاي جديدي كه براي پيشرفت زبان پيش گرفتم:

1- دو روز در هفته آخر شب را به زبان اختصاص مي‌دادم به جز وقت اصلي براي مطالعه واژگان و قواعد كه اين وقت را به زدن Reading و Cloze test انحصار مي‌دادم.

2- براي زدن تست‌هاي Reading ابتدا يك نگاه بسيار كوتاه به سوالات مي انداختم و سپس به خواندن متن مي‌پرداختم.

3- سعي مي‌كردم هنگام خواندن متن كلمات كه معني آن‌ها را بلد نيستم را با توجه به جملات قبل و بعد معني كنم.

4- بعد از خواندن متن و زدن تست‌ها موقع بررسي جواب‌ها دوباره متن را با خود ترجمه مي‌كردم و با ترجمه‌ي اصلي تطابق مي‌دادم تا ببينم تا چه حد درست ترجمه كردم.

5- همواره زدن اين تست‌ها را زمان‌دار انجام‌ مي‌دادم تا سرعت‌ام زياد شود و نتيجه‌ي آن اين شد كه در كنكور سوالات زبان را در كم‌تر از 15 دقيقه زدم.

6- در مورد Cloze تست قبل از اين‌كه گزينه‌ها را نگاه كنم براي خودم حدس مي‌زدم كه چه كلماتي را مي‌توان در جاي خالي قرار داد.

 

رامين عزيزي-رتبه 47 منطقه3 كنكور 93

من در سال سوم در درس زبان به شدت مشكل داشتم و معمولاً بين 20 تا 30 درصد سوالات را پاسخ مي‌دادم. اما در تابستان قبل از كنكور با روش‌هاي زير توانستم درصد زبان خود را به 60 تا 70 برسانم.

1- تمام كنكورهاي سال‌هاي قبل را تمرين كردم، بخصوص زبان، حل سوالات سال‌هاي قبل باعث شناخت تيپ سوالات و آشنايي با بودجه بندي مباحث مي‌شود.

2- خواندن متن‌ها و داستان‌هاي ساده انگليسي براي تقويت متن خواني.

3- ديدن فيلم‌هاي دكتر اناري و استفاده از روش‌هاي گفته شده براي تقويت درس زبان.

4- يادگيري لغت‌ها در قالب جمله.

 

طيبه ديبايي- 2 كشور -انساني 88

در درس زبان انگليسي درصدهايم دلخواه نبود، با وجود اين‌كه به درس زبان علاقه داشتم اما روش تست زدن را خوب نمي‌دانستم.

ابتدا زمان مطالعه‌ي اين درس را تغيير دادم و به زمان‌هاي استراحت و وقت‌هايي كه از خواندن درس‌هاي ديگر خسته مي‌شدم اختصاص دادم.

سعي مي‌كردم دفترچه‌ي آزمون رشته‌هاي ديگر را هم در روز آزمون بگيرم و تست‌هاي بيش‌تري كار كنم.

تعداد تست‌هايم را بسيار زياد كردم و با برنامه‌ريزي منظم، لغاتي كه نمي‌دانستم در يك دفترچه يادداشت كردم و به صورت مستمر مطالعه مي‌كردم.

پس از مدتي دايره‌ي لغاتم افزايش يافت و شيوه‌ي تست زدن درس زبان را بهتر ياد گرفتم. در ابتدا درصدهايم نوسان زيادي داشت اما در اواخر از 70درصد پايين‌تر نمي‌آمد و در كنكور هم 70درصد بود.

 

 

براي مطالعه زبان انگليسي كنكور حتما به اين نكات توجه داشته باشيد :

* حتماً كلِ هر دو كتاب يازدهم و دوازدهم را با دقت بخوانيد و لغت‌هاي مهم آنها رامشخص كنيد و سپس مطالب مربوط به گرامر را از هر دو كتاب درآوريد و در جايي جداگانه بنويسيد و هر چندوقت يك بار، آنها را مرور كنيد.

* براي حفظ لغات بايد به طور كامل هر جمله را بخوانيد و آن را معني كنيد و معنايكلمه‌ مورد نظر را در جمله حدس زده يا پيدا كنيد و بعد، با مراجعه به معني درس،پاسخ خود را بررسي كنيد

تمام بخش‌هاي كتاب زبان، از جمله لغات، متن‌ها، صورت و پاسخ تمرين‌ها و ... را بايد بخوانيد و لغاتش را درآوريد؛ نه اينكه فقط به لغات آخر هر درس اكتفا كنيد.

* تمام تمرين‌ها را حل كنيد.

* سعي كنيد كه لغت‌ها را با يك يا چند مترادف انگليسي ياد بگيريد.

* تست‌هاي زبان را به صورت در هم بزنيد، نه طبقه‌بندي شده.

* در هنگام زدن تست، چه گرامر باشد، چه درك مطلب و چه لغت، صورت تست و گزينه‌ها را معني و از لغات جديد فيش برداري كنيد.

* صحبت كردن در كلاس با همكلاسي‌ها يا در خانه با يكي از افراد تحصيل كرده به زبان انگليسي، دشوار، ولي بسيار مفيد خواهد بود.

* در وقت‌هاي تلف شده (اتوبوس، مترو، مطب پزشك يا صف‌هاي مختلف) لغات فيش برداري شده زبان را بخوانيد.

* مشاهده فيلم‌هاي انگليسي زيرنويس‌دار، كمك مؤثري به يادگيري بهتر شما خواهد كرد.

* داوطلبان علاقه‌مند به زبان انگليسي، فقط به شركت در گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي آزمون سراسري اكتفا نكنند؛ بلكه حتماً در رشته اصلي خود و در كنار آن در كنكور گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي هم شركت كنند؛ چرا كه ظرفيت پذيرش و تنوع رشته در اين گروه آزمايشي، بسيار پايين است.

 

اميدواريم از اين مطلب و نحوه اصولي مطالعه زبان انگليسي كنكور استفاده كافي را برده باشيد ، هم چنين مي توانيد از روش مطالعه ساير دروس را نيز ديدن كنيد.

منبع 

 


نوشته شده در تاريخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ توسط حامد
نظرات (0)
[ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | پشتیبانی: وبلاگدهی آریا
 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی