اخبار آموزشي
 
سايت آموزشي و خبري

بهترين منابع دي وي دي كنكور 99

برنامه ريزي كنكور 97 300x200 - بهترين دي وي دي هاي كنكور 99

راهنماي خريد دي وي دي كنكور 99

دانشجوفا : كنكور سراسري بزرگترين ماراتن ورود به دانشگاه است كه داوطلبان بايد به صورت بسيار جدي براي آن آمادگي كسب كنند. كه داوطلبان با استفاده از كتب كمك آموزشي و شركت در آزمون هاي آزمايشي بخش زيادي از اين آمادگي را كسب مي كنند اما چند سالي است كه پاي دي وي دي هاي آموزشي و تستي نيز به ميان آمده است.موسسات مختلفي در زمينه دي وي دي هاي آموزشي فعال هستند و در اين مطلب مي خواهيم به شما داوطلبان عزيز كمك كنيم كه راهنماي خريد دي وي دي كنكور 99 چگونه است ؟

دي وي دي و فيلم هاي آموزشي نيز بخشي از پروسه آموزشي هستند اما متاسفانه در ايران و به خصوص براي آمادگي كنكور به ميزان زيادي در اين موارد اغراق مي شود.

 

مزاياي دي وي دي هاي آموزشي كنكور 99

  • دي وي دي هاي كنكوري بيشتر نقش كمك كننده و سرعت دهنده جهت بالا بردن سطح كيفي آموزشي براي دانش آموزان دارد
  • استفاده از دي وي دي هاي كنكوري مي تواند شما را با روش هاي ديگرتدريس آشنا كند بخصوص براي داوطلباني كه تمايل چنداني به حضور در كلاس هاي آموزشي ندارند مي تواند راهكار مناسبي براي درك مطالب باشد.
  • از ديگر فوايد استفاده از اين دي وي دي ها اين است كه داوطلبان مي توانند به طور مكرر و بدون هيچ گونه محدوديتي دي وي دي هاي كنكوري را بار ها و بار ها مشاهده كنند.
  • همچنين براي داوطلباني كه فرصت و يا هزينه كافي جهت شركت در موسسات آموزشي را ندارند استفاده از اين دي وي دي هاي كنكور مي تواند راهكار مناسبي باشد
  • همچنين دي وي دي هاي كنكور علاوه بر بالابردن سطح مهارت داوطلبان در يادگيري هرچه بهتر مطالب موثر مي باشد.البته اين موضوع بستگي به نوع كيفيت آموزشي و نوع تدوين اين دي وي دي ها دارد.كه البته تشخيص نوع كيفي دي وي دي هاي كنكوري بستگي به تاييد مشاوران تحصيلي و تاثير آنها بر رتبه هاي برتر سال هاي گذشته دارد.

photo 2018 06 11 23 21 42 1 238x300 - بهترين دي وي دي هاي كنكور 99

معايب دي وي دي هاي آموزشي كنكور 99

 1- ارائه تكنيك هاي منحصر به فرد

اين عبارت را شما همه جا مي بينيد اما آيا چنين چيزي وجود دارد؟ متاسفانه اكثر كساني كه از اين عبارت يا عبارت هاش مشابه استفاده مي كنند صرفا از استثناها استفاده مي كنند كه فقط براي برخي از سوالات جواب مي دهد و براي ديگر سوالات نمي توان از آن ها استفاده كرد اما ظاهر سازي مدرس به گونه اي است كه گويا اين كشف بزرگ علمي بايد به اسم ايشان ثبت شود و هيچ كس حتي پروفسور هاي دانشگاه هاي مطرح دنيا هم به اين فرمول نرسيده اند!

نمونه تدريسي كه اين مدرسين مي گذارند اكثرا از همين استثنا هاست و اين نمونه تدريس چه در تلويزيون باشد چه در آپارات چه در هر جاي ديگر فقط از يك يا چند مبحث خاص است چون مي دانند كه فقط در آن مبحث مي توانند استثناها را بيان كنند و فقط در آن مبحث است كه مي توان دانش آموز را قانع كرد كه دي وي دي آن مدرس يا موسسه را بخرد. حال آن كه فقط برخي از مسائل و تست هاي كنكور با آن روش ها قابل حل هستند و اگر شما دي وي دي كامل را هم كه ببينيد خبري از تدريس مفهومي نيست . ولي روش درست آن است كه ابتدا دانش آموز يك مبحث را از عمق جان بفهمد و حال اگر تيپ هاي مختلفي از آن مبحث در كنكور مي آيد و راه حل خاص خود را دارند آن ها را استفاده كند.

2- روش سازي براي سوالات كنكور 99 واقعيت دارد؟

عليرغم وجود نمونه هايي بسيار مفيد اما اندك از بسته هايي كه توسط معلمين با دانش و با وجدان تدريس شده است اما درصد بسيار بالايي از مدرسين بسته هاي آموزشي كنكور در حركتي زيركانه با نمايش مثالهايي از كنكورهاي سراسري، بخشي از تدريس خود را كه مبتني بر روش سازي است در معرض ديد مخاطبين قرار مي دهند و اغلب هم مي گويند چون فرصت كوتاه است لذا ما نمي توانيم تدريس جامع خود را ارائه كنيم اما ماجرا اين نيست. بلكه موضوع اساسي اين است كه آنها فقط چند نمونه از سؤالاتي را حل مي كنند كه موفق شده اند براي آن، روش سازي كنند. در واقع اين مدرسين با انتخاب و حل مثالهايي خاص از كنكورهاي سراسري سالهاي اخير كه موفق شده اند برايش فرمولي بسازند، مي خواهند به بيننده اين تفكر را القا كنند كه ما در دي وي دي هاي خود روشهايي بسيار سريع و خاص را براي حل تستهاي كنكور در اختيارتان قرار داده ايم. اما وقتي داوطلب اين بسته ها را تهيه مي كند با يكي از اين دو مسأله مواجه مي شود. مسأله نخست اينكه بجز همان چند مثالي كه مدرس در برنامه تلويزيوني حل كرده بود به مابقي سؤالات با روشهاي معمولي اي كه در هر كتاب كنكوري پيدا مي شود پاسخ داده و يا تستهايي را آموزش داده كه يا خودش مؤلف آنهاست و با فرمولهاي روش سازي شده خودش قابل حل است و يا روش حل بخشي از تستهاي كنكور سراسري را كه برايشان روش سازي نموده است را تدريس كرده است.

3- آيا اين شيوه هاي ارائه شده علمي هستند يعني مي توان از اين شيوه ها به طور جامع استفاده كرد؟

مشكل ديگري كه در بسياري از اين دي وي دي ها و حتي كتابهاي كنكور بازار وجود دارد، اشتباهات فاحش علمي است كه راه را براي طراحان باهوش سازمان سنجش جهت طراحي تستهاي جديد شكل گرفته از اين اشتباهات هموار مي كند. داوطلبي مي گفت: « من در كنكور سراسري امسال در درسي مانند زيست شناسي حداقل هفت تست را در اثر اشتباه علمي دي وي دي هاي زيست شناسي يكي از مؤسسات كنكور به اشتباه پاسخ دادم. زيرا دقيقا گزينه هايي را انتخاب كرده بودم كه مدرس بسته زيست شناسي تدريس كرده بود اما از نظر طراح سازمان سنجش من گزينه هاي غلط را انتخاب كرده بودم. همين داستان در مورد برخي از كتابهاي كنكور موجود در بازار نيز وجود دارد به عنوان مثال يكي از مؤلفين كتاب جامع دين و زندگي كنكور، با تغييراتي كه در صورت و گزينه هاي تست هاي سراسري انجام داده، باعث گرديده تا يا كلاً صورت سؤال تبديل به يك تست اشتباه شود و يا هر چهارگزينه يك تست، پاسخ صحيح باشد. اما داوطلب در سر جلسه آزمون سراسري و در اثر اشتباه مؤلف اين كتاب، شش تست دين و زندگي را به نادرستي پاسخ داده است كه قاعدتا يك فاجعه است، زيرا طراح سازمان سنجش بخوبي از اشتباهات آن مؤلف استفاده كرده و با كمي دستكاري، تستهاي جديد و هوشمندانه اي مطرح كرده است اما دانش آموز در سر جلسه آزمون و در آن شرايط استرس زا، اصلاً متوجه اين تغييرات ظريف نشده است، بنابراين اين نشان مي دهد كه طراحان سازمان سنجش اشراف كاملي بر اشتباهات علمي كتابها و دي وي دي هاي كنكور دارند.

4 – آيا حفظ كردن اين همه فرمول در دي وي دي ها كنكور 99 شدنيه؟

مشكل ديگر ترفند روش سازي كه مدرسين اين دي وي دي ها در تدريس خود بكار گرفته اند، حجم عظيم روشها وفرمولهاي ناكارآمد است، زيرا آنها براي هر تست؛ روش و يا فرمول خاصي ارائه مي كنند، بنابراين قاعدتاً تعداد اين فرمول ها بسيار زياد خواهد بود و دانش آموز مي بايست چندين برابر زماني را كه يك دانش آموز موفق براي درك مطالب و مفاهيم كتب درسي مي گذارد، صرف حفظ كردن آنهمه فرمول كند. حال شما تصور كنيد آيا اين داوطلب در سر جلسه كنكور سراسري قادرخواهد بود، اين همه فرمول متنوع را بخاطر آورده و يا با فرمولهاي ديگر اشتباه نگيرد و آيا اصلاً اين روشها به او در جهت حل تستها كمك خواهند كرد؟نكنه ديگر اينكه كه طراحان سازمان سنجش در بسياري از مواقع با هوشمندي كامل، حتي آن گزينه اي را كه دانش آموز با روش غلط مي توانست به آن برسد را نيز در ميان گزينه ها نمي گذارند تا با شدت بيشتري بتوانند به استرس او بيفزايند زيرا اولاً قرار نيست كه همه داوطلبين كنكور موفق به كسب رتبه هاي زير هزار بشوند و ثانياً همه تلاش سازمان سنجش اين است كه فقط داوطلبيني كه بصورت علمي و هوشمندانه كتب درسي خود را مطالعه كرده و مفاهيم آنرا درك كرده اند بهترين رتبه ها را كسب نمايند.

5- واقعا براي قبولي در كنكور سراسري نياز به خريداري اين بسته ها و حجم زيادي از كتب كمك آموزشي است؟

گاهي شما در برنامه هاي اين افراد با حضور دانش آموزاني مواجه مي شويد كه مي گويند ما از همين بسته ها استفاده كرده و رتبه خوبي كسب كرده ايم اما به نظر من اين ارزيابي درست و منطقي اي نيست. اگر سازندگان اين مجموعه ها به كار خود ايمان دارند و معتقدند روشهايشان كاملاً علمي و مبتني بر مفاهيم كتب درسي است يك فراخوان بدهند تا چند رتبه برتر كنكور بي طرف هم در برنامه هاي تلويزيوني شان حاضر شوند تا بتوانند با طرح سؤالات خود روشهاي مدّرس هر درس را بدرستي محك بزنند.

6 – مشاور تحصيلي يا مشاور فروش براي دي وي دي كنكور 99

رتبه هاي برتري كه در برنامه هاي تبليغاتي مؤسسات كنكور در تلويزيون شركت مي كنند، صرفاً به دليل وسوسه هاي مالي اينكار را انجام مي دهند. خود من چندين بار در برنامه هاي يكي از اين مؤسسات شركت كردم. در حاليكه اين مؤسسه هيچ نقشي در كسب رتبه من در آزمون سراسري نداشته است. مدير اين مؤسسه به من مي گفت: اگر جلوي دوربين بتواني دانش آموزان را بيشتر تحت تأثير قرار دهي، مبلغ بيشتري به تو پرداخت مي كنيم. اين رتبه برتر مي گويد: من با مشاوريني هم كه اين مؤسسه در برنامه هايش استفاده مي كرد چندين بار صحبت كرده ام و اصلاً آنها را در حد و اندازه هاي مشاورين رتبه هاي برتر كنكور نديدم. به نظرم وظيفه آنها بيشتر تشويق كنكوري ها براي خريد بسته هاي آموزشي مؤسسه شان بود وگرنه در مشاوره كنكور حرفي براي گفتن نداشتند.

796564 713 1 300x225 - بهترين دي وي دي هاي كنكور 99

بهترين دي وي دي هاي كنكور 99 

معرفي  برخي از برترين اساتيد دي وي دي كنكور 99

 بهترين دي وي دي ادبيات كنكور 99 : شاهين شاهين زاد – هامون سبطي (رايگان)

بهترين دي وي دي دين و زندگي كنكور 99 : محمد كريمي

بهترين دي وي دي عربي كنكور 99 : ايادفيلي-ميلاد ناصح زاده (رايگان)- ميثم فلاح

بهترين دي وي دي زبان انگليسي كنكور 99 : شهاب اناري 

بهترين دي وي دي رياضي تجربي كنكور 99 : سروش موئيني و مقدم نيا-مهدي اميني راد (رايگان)

بهترين دي وي دي شيمي كنكور 99 : محمدرضا آقاجاني(رايگان) ، بابايي ،مصلايي

بهترين دي وي دي فيزيك كنكور 99 : يحيوي

 

اين اسامي كاملا پيشنهادي و بر اساس نظرات برخي از داوطلبان سال هاي قبل بوده است

جمع بندي درباره نحوه خريد دي وي دي كنكور 99

نكات مهم نحوه خريد فيلم و دي وي دي كنكور 99

لزوما دي وي دي آموزشي براي كنكور 99 بد نيست و در جاي خود مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد اما تعداد دبيران خوب و تدريس مورد قبول بسيار كم است،اما اگر مي خواهيد براي كنكور 99 دي وي دي آموزشي خريداري كنيد حتما نكات زير را مدنظر داشته باشيد :

1- اولويت اول براي يادگيري يك مبحث كتاب،پس از آن كلاس و پس از آن دي وي دي است، وقتي كه شما درس را از كتاب ياد ميگيريد يا ميتوانيد كلاس خوب برويد واقعا نيازي به خريد دي وي دي نيست!

2-  همه نكات لازم براي كسب درصد 100 در كتابهاي درسي و كمك درسي وجود دارند و چيزي براي مدرسان جهت تدريس در دي وي دي ها باقي نمانده است! تكنيكي وجود ندارد شما بايد با تلاش مباحث كتاب هاي كمك آموزشي را ياد گرفته و سرعت خود را بالاتر برده تا ماهر شويد

3- بهترين راه براي پرسش و پاسخ سوال كردن از كنكوري هاي سال هاي پيش هست كه از دي وي دي هاي موسسات استفاده كرده اند سعي كنيد از آن ها سوال كنيد و ببينيد كدام دي وي دي بهتر است و به تبليغات موسسه ها زياد اعتماد نكنيد

4 – لطفا براي همه درس ها دي وي دي نخريد،پيشنهاد مي كنيم دو يا سه درس بيشتر خريداري نكنيد و سعي كنيد تنها در بعضي از مباحث و دروس كه داراي مشكل هستيد خريداري كنيد تا وقت بشود چيز هايي را كه مطالعه ميكنيد بخوانيد

5- هيچ ماست فروشي نميگويد ماست من ترش است! سعي كنيد با چشم باز انتخاب كنيد و تحقيقات كاملي انجام بدين و قبل از خريد نمونه هاي كاملي ز تدريس آن ها را ببينيد و صرفا به نمونه تدريس پنج دقيقه اي اكتفا نكنيد.

6 – هيچوقت پكيج يك موسسه را نخريد! همه محصولات يك موسسه كيفيت هم تراز ندارند مثلا چون رياضي فيزيك يك موسسه خيلي خوب است دليل بر اين نيست كه عربيش هم خوب باشد! سعي كنيد دي وي دي هاي خوب را از موسسات مختلف گلچين كنيد

7 – با قيمت نجومي دي وي دي نخريد!

8 – هنگام خريد دي وي دي با مشاور خود مشورت كنيد يا از موسسه مربوطه خدمات پس از فروش يا برنامه ريزي بخواهيد.

9- قبل از خريد به نحوه تدريس دبيرها دقت بسياري داشته باشيد تا متوجه شويد كه متناسب با سطح درسي شما سازگار است يا نه.

 

منابع:

خبرگزاري مهر

www.Nomre.Blog.Ir

آكادمي تيس-محمد نجفي

تهيه و تنظيم:

سايت دانشجوفا


نوشته شده در تاريخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ توسط حامد
نظرات (0)
[ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | پشتیبانی: وبلاگدهی آریا
 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی