اخبار آموزشي
 
سايت آموزشي و خبري

 مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور گفت تاكنون تعداد ۱۱۶ هزار و ۴۸۳ نفر براي ثبت‌نام در كنكور سراسري سال ۹۹ اقدام كرد‌ه‌اند.

«حسين توكلي» مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌وگو با پانا، درباره آخرين آمار ثبت نام در كنكور سراسري سال ۹۹ گفت: تا ساعت ۱۱ ظهر امروز شنبه ۱۹ بهمن سال ۹۸ تعداد ۱۱۶ هزار ۴۸۳ نفر جهت ثبت نام در كنكور سراسري سال ۹۹ اقدام كرد‌ه‌اند. از تاريخ ۱۶ بهمن سال ۹۸ ثبت نام براي شركت در كنكور سراسري سال ۹۹ به منظور پذيرش دانشجو در رشته‌هاي با آزمون دوره‌هاي روزانه، (نوبت دوم) شبانه، نيمه حضوري، مجازي و پرديس‌هاي خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پيام نور، موسسات آموزشي غيرانتفاعي و غيردولتي و همچنين رشته‌هاي با آزمون دانشگاه آزاد منحصرا از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور آغاز شده است.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ توسط حامد
نظرات (0)

ببا شروع دوران جمع بندي داوطلبان به دنبال بهترين كتب و منابع قابل استفاده هستند،در اين رابطه نيز نطرات متفاوت است و هر كدام با سلايق متفاوت كتاب جداگانه اي را پيشنهاد مي كند،بعضي از نظرات داوطلبان را در اين پست بخوانيد :

 

اسم مستعار خوشبختي :

بهت پيشنهاد ميكنم

اين دوران اخر فقط تست بزني.

شروع كن همه درسارو تست بزن و نكاتش و يادداشت كن.

...



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ توسط حامد
نظرات (0)

دانشگاه «نور مبارك» در قزاقستان با راه‌اندازي آكادمي آنلاين اسلامي، به تدريس علوم ديني از راه دور و آنلاين مي‌پردازد.

به گزارش خبرگزاري شبستان: به نقل از رايزني فرهنگي ايران در قزاقستان؛ در اين آكادمي حديث، روانشناسي در اسلام، عقيده ماتريدي(از فرقه‌هاي اسلامي)، فقه، اقتصاد اسلامي، متون حديث و دين‌شناسي تدريس مي‌شود.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲ بهمن ۱۳۹۸ توسط حامد
نظرات (0)

وي بيان كرد: افراد كنكوري بايد خود را به مطالبي كه خوانده‌اند، قانع كنند و به فكر كسب اطلاعات جديد نباشند چرا كه اين اطلاعات جديد ممكن است اطلاعات قبلي را با مشكل روبرو كند و داوطلبان از اواسط ارديبهشت به بعد نبايد هيچ گونه اطلاعات ورودي جديدي داشته باشند.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۷ دى ۱۳۹۸ توسط حامد
نظرات (0)

روش مطالعه ادبيات چگونه است؟

براي تقويت اين قسمت، درس‌ها و متن‌هاي ادبي را بخوانيد و به معاني لغات و اصطلاحات و كنايه‌هايي كه در آنها به كار رفته است، نيز توجّه كنيد. براي يافتن معاني لغات، حتماً از قسمت واژه‌ها و اعلام در انتهاي كتاب استفاده كنيد و تنها به توضيحات مدرّسان و معلمان يا اطّلاعات شخصي‌تان اكتفا نكنيد. همچنين معاني گوناگون يك واژه را ياد بگيريد.

درس‌هايي را كه جمله هاي آنها سخت تر است، با دقّت بيشتري بخوانيد و سطر به سطر آنها را معني كنيد و از اصطلاحات، كنايه‌ها و … كه در آنها به كار رفته است، غافل نشويد. درس‌ها را به گونه‌اي مورد مطالعه قرار دهيد كه اگر سؤالاتي با عنوان درك مطلب از آن درس‌ها مطرح شد،

توانايي پاسخگويي به آن سؤالات را داشته باشيد (درك مطلب، گونه‌اي سؤال است كه در مورد مفهوم متن و منظور نويسنده از كاربرد جمله‌اي خاص، از شما پرسش مي‌‌كند).

اشعار را بخوانيد و آنها را معني كنيد. در اشعار به آرايه‌هاي ادبي، كنايه‌ها و استعاره‌ها توجّه كنيد. معاني اشعار را بيت به بيت مطالعه كنيد. توجّه داشته باشيد كه درك عميق معاني اشعار، بسيار مهم است؛ چون در آزمون سراسري سال‌هاي اخير، به اشعار و كشف ارتباط ميان آنها توجّه ويژه‌اي شده است. براي حفظ كردن لغات و اصطلاحات، مي‌توانيد از دو روش زير در هنگام مطالعه و يادگيري، استفاده كنيد:

روش اوّل: استفاده از كلمات هم خانواده است؛ مثلاً، براي حفظ معني كلمه «مقيم» ببينيد كه چه كلمه هم خانواده‌اي از آن را مي‌شناسيد (اقامت كننده) و به كمك آنها كلمه مورد نظر را فرا گيريد (مقيم يعني اقامت‌كننده؛ كسي كه در مكاني مسكن گزيده است).

روش دوم: تداعي معاني است. در اين روش، ببينيد كه واژه يا لغت مورد نظر در ذهن شما چه معنايي را تداعي مي‌كند؛ مثلاً كلمه «مهد» شما را به ياد كلمه مهد كودك مي‌اندازد كه به معني محل نگهداري كودك است؛ بنابراين، مهد به معني محل نگهداري و گهواره است. شما در اينجا معاني كلمات ناآشنا را با كلماتي كه براي ذهن شما آشنا هستند، پيوند مي‌زنيد. مثال ديگر، كلمه «محظوظ» است كه شما را به ياد حظ كردن (به معني بهره‌مند شدن) مي‌اندازد؛ پس، محظوظ به معني «بهره‌مند شده» است.

سعي كنيد كه با استفاده از اين روش‌ها و خلاقيّت، علاوه بر اينكه مطالب را بهتر به حافظه مي‌سپاريد، مطالعه درس ادبيّات را نيز براي خودتان شيرين‌تر كنيد؛ مثلاً وقتي معني لغات را حفظ مي‌كنيد، كمي چاشني خنده‌دار به ذهن خود هديه كنيد تا هم از حالت خشك صرف يادگيري لغت بيرون آيد و هم يادگيري آسان‌تر شود. مي‌توانيد از ميان لغات سخت، لغت هفته انتخاب كنيد و در طي هفته كه ادبيات داريد به آن لغت توجه خاص داشته باشيد. مي‌توانيد علاوه بر استفاده از جعبه «لايتنر» از چسباندن لغات بر در و ديوار نيز براي يادگيري بهتر آنها استفاده كنيد. اگر از جعبه «لايتنر» استفاده مي‌كنيد، روي فيش‌هاي اين جعبه مي‌توانيد معاني اصطلاحات و واژه‌ها و عبارات مهم و حتي معاني ضرب‌المثل‌ها يا كنايه‌ها و استعاره‌ها را نيز يادداشت كنيد؛ علاوه بر اين، به لغاتي كه مشابه همديگر هستند نيز توجه كنيد و آنها را روي يك فيش يادداشت كنيد.

روش خواندن ادبيات فارسي براي كنكور

 

 

روش مطالعه عربي كنكور

اگر واقعاً در قواعد ابتدايي و اوليه مشكل داريد، اصلاً اشكالي ندارد كه سري به جزوات و كتاب‌هاي راهنمايي خود بزنيد و آنها را دوباره مطالعه كنيد تا هم بهتر و هم با سهولت بيشتري قواعد دبيرستان را ياد بگيريد؛ پس از انجام اين كار و فراگيري مقدمات، خلاصه‌اي از قواعد را تهيه كنيد و در آن، نكته‌هاي خيلي مهم و استثناها را يادداشت كنيد و پس از آن سعي كنيد كه تست آنموضوع را بزنيد؛ البته بايد توجه كنيد كه در ابتدا ده تا پانزده تست را انتخاب كرده و هر يك از آن تست‌هارا در زمان كمتر از يك دقيقه بزنيد و سپس براي هر تست زده شده، درصد بگيريد و بعد از آن، بامراجعه به پاسخنامه، اشكالات و نقاط ضعف را خود پيدا كرده و سعي كنيد كه با مراجعه به قواعد خلاصه شده يا قواعد مفصل در كتاب، مطالب را در ذهن خود تثبيت نماييد. در اين حالت است كه شما كمكم به قواعد عربي تسلّط پيدا مي‌كنيد. اگر در يادگيري قواعد در اين مرحله هنوز مشكل داشتيد، دوباره به سراغ جزوه و كتاب‌هايتان برويد يا از دوستان و معلمتان كمك بگيريد؛ اما هيچ يك از قواعد را بدون يادگيري يا با يادگيري ناقص رها نكنيد؛ زيرا در عربي، فراگيري بسياري از قواعد، در يادگيري قواعد بعدي مؤثر هستند و نقص در يادگيري هر يك باعث مي‌شود كه شما قواعد بعدي را نيز نتوانيد به خوبي و به صورت كامل ياد بگيريد. بعد از رفع اشكال كامل به سراغ تست‌هاي بعدي برويد و كار خود را همين طور ادامه دهيد.

 

كار ديگري كه براي يادگيري بهتر قواعد مي‌توانيد انجام دهيد، اين است كه قواعدي را كه در مرحله‌ اول ياد گرفته‌ايد، روي متن پياده كنيد؛ يعني متن درس را تجزيه و تركيب كنيد؛ مثلاً اگر در درس استثناء هستيد، «مستثني» و «مستثني‌منه»ها را در متن درس پيدا كنيد و تركيب كنيد. آن قدر اين كار را انجام دهيد تا با قواعد آن درس كاملاً آشنا شويد. بعد از يادگيري قواعد و ترجمه، نوبت به تمرين‌ها مي‌رسد. سعي كنيد كه تمرين‌هاي كتاب را خودتان بدون نگاه كردن به جزوه‌ حل كنيد؛ حتي مي‌توانيد كه كمي آنها را تغيير داده و باز هم حل كنيد؛ به‌طور مثال، در مبحث اعلال، فعل معتل ناقص را تبديل به اجوف كنيد و بار ديگر در ذهنتان به سؤال پاسخ دهيد.

 روش مطالعه عربي براي كنكور

 

روش مطالعه زبان انگليسي و همه چيز در رابطه با آن

اين بحث كه در سؤالات كنكور درس زبان انگليسي، مخصوصاً در بخش متون، لغاتي خارج از كتاب هاي درسي هم استفاده مي‌شود مساله‌اي است كه خيلي از دانش‌آموزان را نگران مي‌كند؛ ولي چندان نگران اين موضوع نباشيد؛ زيرا براي پاسخ به آن سؤال‌ها، نياز بسيار ناچيزي به مطالعه خارج از كتاب داريد؛ به علاوه اينكه اگر شما دامنه لغت خود را گسترش دهيد، با لغت‌هايي كه معني آنها را مي‌دانيد، مي‌توانيد گاهي به راحتي و گاهي به طور احتمالي، معني برخي از لغاتي را كه قبلاً نديده‌ايد، حدس بزنيد.

حتماً از خود مي‌پرسيد كه چگونه يادگيري خود در قسمت لغات انگليسي را بالا برده و آن را تقويت كنيم. سعي كنيد كه همزمان با شروع مطالعه‌ يك درس، كلمات را از همه‌ جاي درس (تمرين‌ها، متن‌ها، زيرنويس‌ها، جدول‌ها و….) استخراج كنيد و معني آنها را با توجه به متن از فرهنگ لغت درآوريد. راه‌هاي متفاوتي وجود دارد كه شما بتوانيد معني يك لغت را مدت زمان بيشتري از حفظ داشته باشيد. علاوه بر تكرار معاني لغات، شما مي‌توانيد آنها را در جدول‌هايي بنويسيد كه هر جدول، شامل گروهي از كلمات باشد كه به نحوي در يك زمينه‌ داراي اشتراك هستند؛ مثلاً: كلمات هم‌شكل را در يك جدول بنويسيد (bind، bond، bund، band، bound، …… يا bird، bread، braid، bride، breed و …). كلمات مترادف را نيز در يك جدول بنويسيد (mediate، intervene، interpose، reconsiliate، interfere و …). كلمات با يك پيشوند را هم در يك جدول بنويسيد (degenerate، decompose، deflate، deviate و …). همچنين كلمات با يك مضمون (theme) مانند جدول مربوط به ميوه‌ها، جانوران، گياهان، زمان‌ها، مكان‌ها و … را نيز در يك جدول بنويسيد.

سعي كنيد كه جدول خود را با سه ستون طراحي كنيد كه يك ستون آن مربوط به كلمه و يك ستون براي معني فارسي آن كلمه باشد و در ستون ديگر نيز يك جمله بنويسيد (بهتر است كه اين جمله را خودتان بسازيد يا براي ساختن آن، از كتاب يا فرهنگ لغت زبان انگليسي استفاده كنيد). براي اينكه دامنه لغت خوبي داشته باشيد و بتوانيد در كنكور به سؤالات درس زبان به خوبي پاسخ دهيد، صرفاً به لغات پاياني درس اكتفا نكنيد. همچنين در نوشتن لغات و معني آنها خيلي وسواس به خرج ندهيد؛ ضمن اينكه كلمات خيلي ساده هم را وارد جدول‌ نكنيد. لازم نيست كه هر جدول شامل تعداد كلمات زيادي باشد. كامل شدن اين جدول‌ها به‌ صورت تدريجي و همراه با مطالعه‌ كتاب صورت مي‌گيرد؛ مثلاً شما در درس يك، جدولي را ايجاد كرده‌ايد كه يك يا دو كلمه در آن قرار گرفته‌اند؛ اما در درس هشت يا نه، چند كلمه ديگر هم به آن اضافه مي‌كنيد. چون نمي‌توانيد همه‌ لغات را در جدول‌ها قرار بدهيد، بايد يك جدول با عنوان «other words» يا «unsubjected words» نيز داشته باشيد تا لغات مذكور را (كه براي آنها وجه اشتراك پيدا نكرده‌ايد) در آن بنويسيد. نگران نباشيد كه لغات زيادي را در اين جدول مي‌نويسيد. تنها به تكرار كلمات اكتفا نكنيد و براي يادگيري عميق كلمات، بين‌ آنها و مطالب موجود در حافظه‌ نيز به نحوي ارتباط برقرار كنيد. سعي كنيد كه كلمات را در قالب تصاوير، جملات، آهنگ‌ها، رفتارهاي روزمره جالب و خنده دار و … در حافظه ثبت كنيد؛ مثلاً اگر مي‌خواهيد كه معني fig (انجير) در ذهنتان ثبت شود، pig را تصور كنيد كه fig مي‌خورد، و يا به فردي فكر كنيد كه chess بازي مي‌كند و در همان حال cheese مي‌خورد!

زبان انگليسي كنكور را چگونه بخوانيم ؟

 

 

روش مطالعه دين و زندگي را چگونه بايد خواند؟

د‌ين و زند‌گي از د‌روسي است كه نيازمند‌ مطالعه‌ پيوسته و مستمر است؛ پس براي شروع، از همين الان، زماني را در برنامه درسي خود قرار دهيد؛ البته همان گونه كه هميشه اشاره مي‌كنيم، ميزان ساعات مطالعه اين درس در برنامه هفتگي و كتاب مورد مطالعه، به ميزان اطلاعات و آمادگي شما در اين درس بستگي دارد. به خاطر داشته باشيد كه در ابتدا محور كار، حتماً بايد‌ كتاب د‌رسي باشد‌. قبل از تسلّط به مفاهيم كتاب، از هر‌گونه بررسي تستي جد‌اً خود‌‌د‌اري كنيد‌. ضمناً هنگام مطالعه‌ متن د‌رس، بايد‌ سعي كنيد كه هر بند‌ يا پاراگراف يا مطالب مرتبط با آن را به‌صورت مجزا يا د‌اخل كروشه، د‌سته‌بند‌ي و خلاصه نويسي كنيد‌. اگر نكته يا لغت مهمي د‌ر اثناي آن كروشه يا پرانتز وجود‌ د‌اشته باشد،‌ با ماژيك‌هاي رنگي يا خط كشيدن زير مطالب، آنها را مشخص كنيد تا در مطالعه بعدي، مجبور نباشيد كه همه كتاب را مجدداً مطالعه نماييد.

مانند دروس ديگر، خلاصه نويسي در اين درس نيز مهم است. برخي از داوطلبان عزيز با عنوان خلاصه‌نويسي اقد‌ام به نوشتن بيشتر مطالب مي‌كنند‌. اين رويه درست نيست. سعي كنيد بعد از تسلّط بر درس، نكاتي را كه واقعاً مهم است خلاصه نويسي كنيد. خلاصه‌نويسي، به شرط عد‌م اتلاف وقت، مخصوصاً براي زمان د‌وره كردن، امري بسيارمفيد‌ است و به ما كمك مي‌كند‌ كه د‌ر زمان مرور و جمع‌بندي، راحت‌تر بتوانيم به اطلاعات مهم د‌ست پيد‌ا كنيم.

روش مطالعه صحيح دين و زندگي كنكور

 

منبع :

https://p30konkor.com/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa/

https://p30konkor.com/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%87-%d8%b9%d8%b1%d8%a8%db%8c/

https://p30konkor.com/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1/

https://p30konkor.com/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%87-%d8%af%db%8c%d9%86-%d9%88-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c/



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱ مرداد ۱۳۹۸ توسط حامد
نظرات (0)

به نقل از فارس؛حجت‌الاسلام والمسلمين ذوعلم در پاسخ به اين پرسش كه «براي چاپ كتاب‌هاي درسي و تأمين كاغذ مورد نياز آنها چه اقداماتي انجام گرفته است»، افزود: براي چاپ كتب درسي سال تحصيلي 1400-1399 بايد از اوايل مهر امسال اين كتاب‌ها به تدريج به شركت‌هاي چاپ‌‌كننده برسد؛ حدود 142 ميليون جلد كتاب براي سال تحصيلي 1400-1399 نياز داريم؛ يعني روزانه 500 هزار جلد كتاب بايد در دو چاپخانه چاپ شود و بايد چند ماه قبل از اين كار كاغذ كتب رسيده باشد.

 

وي متذكر شد: معمولاً در سال‌هاي قبل سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي‌ آموزشي در فروردين ماه براي كاغذ سال آينده تدابيري انديشيده بود و ما نيز مكاتباتي را از سال قبل شروع كرديم و مكاتباتي با معاون اول رئيس جمهور صورت گرفته است؛ ضمن اينكه بطحايي وزير سابق آموزش و پرورش نيز پيگيري‌هايي داشته و اين موضوع با حسيني سرپرست آموزش و پرورش نيز مطرح شده و مكاتباتي انجام گرفته است.

 

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي بر اساس آنچه كه ما اطلاع داريم اعضاي ستاد اقتصادي دولت كاملاً موافق استفاده ما از ارز دولتي است اما ما كم‌كم زمان را از دست مي‌دهيم و بايد سريعتر در اين خصوص تصميم گرفته شده و مصوبه به ما ابلاغ شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمين ذوعلم اضافه كرد: اول مهر سال 99 اگر دانلود كتب درسي دوازدهم چاپ 98 اگر در جايي كتاب به دست دانش‌آموزي نرسد همه از سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي اين موضوع را مطالبه مي‌كنند و ما بايد پاسخگو باشيم.

 

وي درباره «الكترونيكي شدن كوله‌پشتي دانش‌آموزان و استفاده از لپ‌تاپ»، ابراز داشت: در حال حاضر تعداد قابل توجهي از كتاب راهنماي هنرآموزان كه دبيران فني و حرفه‌اي و كاردانش استفاده مي‌كنند به صورت PDF در سايت سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي است؛ البته در خصوص كتب دانش‌آموزان نبايد اين حقيقت را از ياد ببريم كه برخي از مكان‌ها دسترسي به اينترنت آ‌سان نيست و اگر بخواهيم كتب درسي چاپ نكنيم، به بي‌عدالتي آموزشي منجر مي‌شود كه اميدواريم با تقويت زيرساخت‌هاي ارتباطي كشور اين موضوع تحقق پيدا كند.

 

به نقل از خبر گزاري دانشجو ؛ علي باقرزاده معاون توسعه منابع و پشتيباني سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در جمع خبرنگاران در سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي گفت: ميزان فروش كتب درسي دهم چاپ 98 در شهرستان‌ها در حال بررسي است تا خانواده‌هايي كه به دليل مشكلات معيشتي و يا تعداد فرزندان دانش آموز، امكان خريد كتاب ندارند شناسايي شده و هزينه كتاب‌هاي آن‌ها تأمين شود. ما مي‌خواهيم خيرين را وارد اين فضا كنيم، ولي ممكن است اين اقدام به امسال نرسد.

وي ادامه داد: با راه اندازي بخشي در سامانه، خيرين مي‌توانند دانش آموزان در شهرستان‌ها و استان‌هاي مورد نظر را انتخاب كرده و هزينه كتاب آن‌ها را پرداخت كنند.

 

باقرزاده افزود: اكنون مجموع دانش آموزان آسيب پذير در قالب گروه‌هايي از جمله تحت سرپرست مادر، دچار معلوليت جسمي، روستاييان، عشاير و اتباع خارجي سازمان دهي شده‌اند تا مبلغي از هزينه كتاب‌هاي درسي آن‌ها از طريق خيرين پرداخت شود.

وي با بيان اينكه با اين اقدام خيرين مطمئن مي‌شوند كه پول آن‌ها صرف كتاب براي دانش آموزان منطقه مورد نظر آن‌ها مي‌شود، عنوان كرد: امسال مبلغ ۸ ميليارد تومان براي خريد كتاب‌هاي درسي دانش آموزان مناطق محروم در استان‌ها توزيع شده است كه مي‌توانند ۵۰ تا صد درصد تخفيف بدهند. كتاب‌هاي درسي در تمامي دوره‌هاي تحصيلي در استان سيستان و بلوچستان رايگان توزيع مي‌شود كه حدود ۲۰ ميليارد تومان هزينه دارد تا بتوانيم نرخ پوشش تحصيلي در اين استان را افزايش دهيم.

 

باقرزاده يادآور شد: البته ممكن است در اطراف تهران نيز دانش آموزاني وجود داشته باشند كه از ساكنان استان سيستان و بلوچستان وضعيت اقتصادي به مراتب بدتري داشته باشند. يكي از كاركرد‌هاي سامانه كتاب‌هاي درسي، هدفمند كردن حمايت‌ها است تا اگر دانش آموزاني در نقاط مختلف كشور مشكلات مالي عنصر تأثيرگذار در ثبت نام و يا ثبت نام نكردن آن‌ها است، شناسايي و از آن‌ها پشتيباني شود.

مرحله اول ثبت نام اينترنتي كتاب‌هاي درسي ۲۰ فروردين تا ۲۰ خرداد انجام شد، اما از آنجا كه برخي استان‌ها به دليل اخلال در سامانه سناد (سامانه نام نويسي الكترونيكي دانش آموزان) موفق به ثبت سفارش كتب درسي نشدند، سامانه www.irtextbook.ir يا www.irtextbook.com مجدداً اول تا هفتم تيرماه باز مي‌شود.

وي با بيان اينكه تاكنون حدود ۸ ميليون نفر براي سفارش اينترنتي كتب درسي چاپ يازدهم 98 اقدام كرده‌اند، تصريح كرد: بخش عمده ثبت نام‌ها انجام شده و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد در برخي استان‌ها از جمله مناطق سيل زده باقي مانده است كه مي‌توانند از فرصت ايجاد شده براي ثبت نام استفاده كنند.

 

معاون توسعه منابع و پشتيباني سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي ادامه داد: همچنين سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي از اول مرداد تا ۱۵ شهريور فعال خواهد شد و بار ديگر امكان ويرايش اطلاعات و تكميل ثبت نام وجود دارد؛ ضمن اينكه اگر محل تحصيل دانش آموزان جابجا شده باشد خانواده‌ها مي‌توانند بدون پرداخت هزينه، محل تحصيل جديد فرزندان خود را انتخاب كرده و كتاب در مدرسه مورد نظر تحويل آن‌ها مي‌شود.

باقرزاده اضافه كرد: در رابطه با آن بخش از توزيع كتاب‌هاي درسي از طريق كتابفروشي‌ها (دوره اول متوسطه) نيز با وجود مقاومت‌ها، در تلاش هستيم تا سال آينده اين دوره تحصيلي هم زير پوشش سامانه يكپارچه ثبت سفارش اينترنتي قرار گيرد؛ زيرا از اين طريق حدود ۱۵ تا ۱۷ درصد هزينه خانواده‌ها كاهش مي‌يابد.

 

به نقل از تسنيم؛ سيد جواد حسيني در جلسه شوراي معاونان اين وزارتخانه با گراميداشت دهه مبارك كرامت با اشاره به جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت اظهار‌ كرد: در اين جلسه به نياز كاغذ چاپ كتاب‌هاي درسي براي مهر ماه با اعتبار 47 ميليون دلار اشاره شد و اين كه بايد 142 ميليون كتاب درسي با هزار عنوان چاپ شود و براي اين تعداد كتاب 45 هزار تن كاغذ نياز داريم، مقرر شد در جلسه‌اي با حضور بانك مركزي و رييس سازمان برنامه و بودجه تامين اعتبار كاغذ مورد نياز مورد بررسي قرار بگيرد.

 

منبع :

https://p30konkor.com/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%87%d9%85-%da%86%d8%a7%d9%be-98/

 

https://p30konkor.com/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d9%87%d9%85-%da%86%d8%a7%d9%be-98/

 

https://p30konkor.com/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%87%d8%a7%db%8c-%db%8c%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%87%d9%85-%da%86%d8%a7%d9%be-98/



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۹ تير ۱۳۹۸ توسط حامد
نظرات (0)
به نقل از مهرآزمون سراسري سال ۹۸ در روزهاي پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تيرماه براي تعداد يك ميليون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام كننده برگزار مي شود.
آزمون عمومي و اختصاصي داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي رياضي و فني و علوم انساني در صبح پنجشنبه ۱۳ تيرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تير، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربي در صبح جمعه ۱۴ تير و آزمون داوطلبان گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي در بعدازظهر جمعه ۱۴ تير ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف كشور و ۵۱۸ حوزه امتحاني برگزار خواهد شد.
 
مطابق مصوبات جلسه دوازدهم ۷ تيرماه ۹۷ و جلسه سيزدهم ۲۶ شهريورماه ۹۷ شوراي سنجش و پذيرش دانشجو، در آزمون سراسري سال ۱۳۹۸ سنجش با آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال) انجام مي‌شود. از مباحث مشترك دو نظام قديم و جديد ۶-۳-۳ سوال يكسان طرح خواهد شد.
 
 
طراحي دو مجموع سوال براي دو سري از نظام آموزشي
 
يك آزمون (يك مجموعه سوال) براي دانش آموزان نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي و يا نظام قديم آموزش متوسطه و يك آزمون (يك مجموعه سوال) براي دانش آموزان نظام جديد (نظام جديد ۶-۳-۳ طراحي شده است.
 
داوطلبان با توجه به اينكه فارغ التحصيل نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي يا نظام قديم آموزش متوسطه و يا نظام جديد ۶-۳-۳ هستند بايد سوالات آزمون مربوط كه در آن فارغ التحصيل شده اند و يا دانش آموز سال آخر آن نظام هستند پاسخ دهند،مي توانيد از تحليل كنكور تجربي 98 نيز ديدن كنيد.
 
در آزمون سراسري سال ۱۳۹۸ به هر داوطلب در تمامي گروه‌هاي آزمايشي، يك پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومي «دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصي «دفترچه شماره ۲») داده مي‌شود.
 
داوطلبان داراي ديپلم بهياري و شاغل بهيار در گروه آزمايشي علوم تجربي و دارندگان ديپلم علوم و معارف اسلامي كه داراي مدرك پيش دانشگاهي علوم و معارف اسلامي در گروه آزمايشي علوم انساني هستند، علاوه بر پاسخگويي به سوالات دفترچه‌هاي عمومي (دفترچه شماره ۱) و اختصاصي (دفترچه شماره ۲) بايد به سوالات دفترچه اختصاصي شماره ۳ هم پاسخ دهند.
 
داوطلبان در تمام گروه‌هاي آزمايشي بايد پاسخ سوالات دفترچه‌هاي عمومي و اختصاصي را در همان برگ پاسخنامه تحويل شده، علامتگذاري كنند.
 
تمام سوالات آزمون عمومي (دفترچه شماره ۱) و اختصاصي (دفترچه شماره ۲) داوطلبان در هر پنج گروه آزمايشي، شخصي سازي شده و شماره داوطلبي، نام خانوادگي و نام هر داوطلب بر روي جلد دفترچه آزمون وي درج شده است.مي توانيد از تحليل كنكور انساني 98 نيز ديدن كنيد.
 
 
اين دفترچه‌ها داراي تنوع است و پاسخنامه و دفترچه آزمون عمومي (دفترچه شماره ۱) داوطلبان كليه گروه‌هاي آزمايشي در يك بسته نايلوني و هر يك از دفترچه‌هاي آزمون اختصاصي (دفترچه‌هاي شماره ۲ و يا ۳) در بسته‌هاي نايلوني جداگانه، تحويل داوطلبان خواهد شد.
 
دفترچه مربوط به درس معارف غيراسلام (ويژه داوطلبان اقليت‌هاي ديني) و يا درس زبان غيرانگليسي در كليه گروه‌هاي آزمايشي در دروس عمومي، دفترچه مربوط به زبان تخصصي آلماني و فرانسه در گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي و دفترچه‌هاي شماره ۳ در گروه آزمايشي علوم تجربي (سوالات درس بهياري) و در گروه آزمايشي علوم انساني (سوالات درس اصول عقايد و فقه) هم شخصي سازي شده و مشخصات داوطلبان بر روي جلد دفترچه درج شده است.مي توانيد از تحليل كنكور رياضي 98 نيز ديدن كنيد.
 
با توجه به اينكه دفترچه سوالات داوطلبان (عمومي و اختصاصي) در يك بسته نايلوني به صورت جداگانه بسته بندي شده و در جلسه آزمون منحصراً شخص داوطلب بايد از محل مشخص شده، بسته نايلوني را باز كرده و به سوالات پاسخ دهد، در صورتي كه داوطلب مشاهده كرد نايلون بسته تحويلي به وي قبلاً باز شده لازم است موضوع را به نزديكترين مراقب اطلاع دهد.
 
ضمناً داوطلب در صورت مشاهده اين وضعيت پس از برگزاري آزمون مي‌تواند از طريق سيستم پاسخگويي مندرج در سايت سازمان سنجش مراتب را اطلاع دهد.
 
 
در مستطيل بالاي پاسخنامه شماره داوطلب، نام خانوادگي و نام و گروه آزمايشي درج شده است. در مستطيل بالاي پاسخنامه مطلقاً نبايد چيزي نوشت يا علامتي گذاشت و به غير از محل هاي مشخص شده در روي پاسخنامه از نوشتن و يا علامتگذاري در ساير محل‌ها خودداري شود در غير اين صورت فرد به عنوان متخلف شناخته شده و پاسخنامه وي تصحيح نخواهد شد.
 
داوطلب به محض دريافت پاسخنامه بايد شماره آن را با شماره صندلي و شماره كارت ورودي خود و نيز كدهاي مندرج در پاسخنامه را با كدهاي مندرج در دفترچه‌هاي شماره ۱ (آزمون عمومي) و شماره ۲ (آزمون اختصاصي) تحويل شده مقايسه كند تا مطمئن شود بين آنها هيچ اختلافي نيست و در صورت مشاهده تفاوت، موضوع را به نزديكترين مراقب جلسه اطلاع داده و موضوع را پيگيري تا اختلاف برطرف شود و سپس مندرجات ذيل پاسخنامه را تكميل و امضا كند.
 
نمره منفي براي هر پاسخ غلط
در تست هاي چهار گزينه اي براي هر پاسخ صحيح ۳ نمره مثبت (سه نمره مثبت) و براي هر پاسخ غلط، به منظور خنثي كردن پاسخ‌هاي حدسي يا تصادفي ۱ نمره منفي (يك نمره منفي) منظور خواهد شد، بنابراين به داوطلبان توصيه مي‌شود اگر پاسخ صحيح سوالي را اصلاً نمي‌دانند به آن سوال جواب ندهند؛ زيرا به سوال‌هاي بدون جواب نمره منفي يا مثبت تعلق نمي‌گيرد و اگر به سوالي بيش از يك پاسخ داده شود همه پاسخ‌هاي آن سوال، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال يك نمره منفي (۱ نمره منفي) تعلق خواهد گرفت.
 
 
منبع :
 
 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۰ تير ۱۳۹۸ توسط حامد
نظرات (0)

به گزارش خبرگزاري مهر، مجتبي زيني‌وند صبح شنبه ۲۴ فروردين در بازيد از مناطق سيل‌زده سوسنگرد در استان خوزستان گفت: بازديد از مناطق سيل‌زده با هدف ارزيابي فضاهاي آسيب‌ديده و بازسازي مدارسي كه نياز به تخريب و نوسازي دارند، انجام شده است و اميدواريم در جلسه‌اي كه عصر امروز با حضور نمايندگان استان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي و همكاران وزارتي در اداره كل آموزش و پرورش خوزستان برگزار مي‌شود، بتوانيم براي حضور دانش‌آموزان عزيز در كلاس درس تمهيداتي اتخاذ كنيم تا هر چه سريع‌تر زمينه حضور دانش‌آموزان در كلاس درس فراهم شود.

 

۸ مدرسه در سوسنگرد زيرآب است

 

وي با اشاره به وجود ۸ مدرسه تخريبي در شهرستان سوسنگرد، گفت: اين مدارس تقريباً تا يك متر زيرآب هستند و تجهيزات آن‌ها به‌صورت كامل تخريب‌شده است و براي بازسازي، ترميم و بهره‌برداري از اين مدارس نياز به حمايت جدي مسئولين داريم.

 

زيني‌وند با يادآوري تشكيل ستادي در وزارت آموزش‌وپرورش و تعيين نماينده براي هركدام از استان‌هاي سيل‌زده در اين ستاد از سوي وزير آموزش‌وپرورش، افزود: در عين حال يكسري از استان‌ها به عنوان استان معين استان‌هاي سيل‌زده مشخص شدند كه در حال حاضر ۱۰ استان تهران، اصفهان، فارس، كرمان، يزد، هرمزگان، بوشهر، اردبيل، آذربايجان شرقي و غربي به‌عنوان استان‌هاي معين خوزستان انجام وظيفه مي‌كنند.

 

نماينده ويژه وزير آموزش‌وپرورش در ستاد معين استان‌هاي سيل‌زده بيان كرد: بر اساس نياز و موقعيت مناطق آسيب‌ديده و ظرفيتي كه هركدام از استان‌هاي معين دارند، مناطق سيل‌زده آموزش‌وپرورش خوزستان در ميان آن‌ها تقسيم مي‌شود و هر منطقه براي ارائه خدمات در حوزه‌هاي بازسازي مدارس، جذب كمك خيرين، كمك به فرهنگيان آسيب‌ديده و بسترسازي براي حضور دانش‌آموزان در كلاس‌هاي درس، برگزاري كلاس‌ها و دوره‌هاي آموزشي به صورت حضوري يا غيرحضوري تحويل استان‌هاي معين داده مي‌شود.

 

ارائه بسته‌هاي فرهنگي و ورزشي، با حضور تيم‌هاي مشاوره‌اي در مناطق سيل‌زده

 

وي بر حضور مشاوران در كنار دانش‌آموزان براي كاهش استرس‌هاي درسي آن‌ها تاكيد كرد و گفت: لازم است تا مشاوران تحصيلي به ارائه خدمات مشاوره‌اي به دانش‌آموزان سيل‌زده بپردازند تا ميزان استرس دانش‌آموزان براي حضور در امتحانات پاياني يا كنكور كاهش پيدا كند. همچنين ارائه بسته‌هاي فرهنگي و ورزشي، با حضور تيم‌هاي مشاوره‌اي در مناطق سيل‌زده از ديگر اقداماتي است كه براي كمك به اين مناطق برنامه‌ريزي شده است.

 

معاون وزير آموزش‌وپرورش به فرمايش حضرت امام (ره) مبني بر اينكه استان خوزستان دين خود را به اسلام ادا كرده است اشاره كرد و گفت: در شرايط كنوني وظيفه مردم در سراسر كشور ايران است كه دين خود را به مردم عزيز خوزستان ادا كنند، اين مردم براي تمامي كشور عزيز هستند و مسئولين كشور، دولت و نمايندگان مجلس توجه ويژه‌اي به رفع مشكلات ناشي از آسيب‌ديدگي سيل در استان خوزستان دارند.

 

زيني‌وند گفت: با اقدامات كوتاه‌مدتي كه برنامه‌ريزي‌شده است درصدد هستيم سال تحصيلي را به‌خوبي در استان خوزستان به پايان برسانيم و تمهيداتي اتخاذ مي‌شود كه در سال تحصيلي آينده نيز تمامي امكانات براي حضور دانش‌آموزان در كلاس‌هاي درس فراهم شود.

سوالات امتحان نهايي دوازدهم تير 98

 

سوالات امتحان نهايي دوازدهم شهريور 98

 

 

رئيس سازمان نوسازي مدارس و خيرين مدرسه‌ساز به خوزستان مي‌روند

 

وي حجم تخريب‌ها را در استان خوزستان بسيار بالا دانست و افزود: در طي اين هفته رئيس سازمان نوسازي كشور با مجموعه‌اي از خيرين در استان خوزستان حضور پيدا مي‌كنند تا از ظرفيت خيرين و دولت براي بازسازي مدارس آسيب‌ديده و تأمين امكانات و تجهيزات مدارس درگير سيل استفاده شود.

 

نماينده ويژه وزير آموزش‌وپرورش تعيين تكليف چگونگي برگزاري امتحانات نهايي طي دو روز آينده با ابلاغ بخشنامه‌اي به استان‌هاي درگير پديده سيلاب خبر داد و گفت: بر اساس اين بخشنامه وضعيت امتحانات نهايي براي دانش‌آموزان مشخص مي‌شود و در اين بخشنامه تمهيدات و شرايطي در نظر گرفته شده است كه اين دانش آموزان به خصوص دانش‌آموزان پايه دوازدهم نگران امتحانات نهايي نباشند.

سوالات امتحان نهايي سوم دبيرستان تير 98

 

زيني‌وند به وجود فرصت براي آغاز امتحانات نهايي دانش‌آموزان مناطق سيل‌زده و برگزاري با تأخير كنكور براي اين دانش آموزان اشاره كرد و گفت: نمايندگان مجلس و دولت بر اين مسئله اتفاق‌نظر دارند كه بايد براي شركت دانش آموزان مناطق سيل‌زده در امتحان كنكور يك فرصت در نظر گرفته شود تا از اين طريق نگراني دانش‌آموزاني كه با پديده سيلاب گرفتار هستند و امكان مطالعه را ندارند، كاهش پيدا كند.

 

وي اختصاص زمان مناسب براي كنكور دانش‌آموزان سيل‌زده و تقويت بنيه علمي آن‌ها را از راهكارهايي دانست كه براي كاهش استرس در دانش‌آموزان پايه دوازدهم پيش‌بيني شده است، زيني‌وند گفت: برگزاري دوره‌هاي آموزشي به‌صورت دوره‌هاي حضوري تجميعي در مركز استان يا شهرستان از ديگر راهكارهاي موجود براي كمك به دانش آموزان پايه دوازدهم است.

 

سوالات امتحان نهايي پيش دانشگاهي تير 98

 

منبع :

https://p30konkor.com/%d8%a7%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%87%d9%85-%d8%aa%db%8c%d8%b1-98/

https://p30konkor.com/%d8%a7%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b3%d9%88%d9%85-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%aa%db%8c%d8%b1-98/

https://p30konkor.com/%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%aa%db%8c%d8%b1-98/

 

https://p30konkor.com/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%B1-98/

 

https://p30konkor.com/%d8%a7%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%87%d9%85-%d8%b4%d9%87%d8%b1%db%8c%d9%88%d8%b1-98/



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۷ تير ۱۳۹۸ توسط حامد
نظرات (0)

استشمام بوي مشمئزكننده تبعيض و بي‌عدالتي  از قانون تأثيرگذاري قطعي سوابق تحصيلي

به نقل از فارس؛اولياي دانش‌آموز ناحيه يك رشت نيز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با انتقاد از شرط قطعي معدل در كنكور سال آينده اظهار كرد: تأكيد به سوابق تحصيلي اگرچه موجب رقابت دانش‌آموزان در سه سال پاياني دوره متوسطه مي‌شود، اما محرك ايجاد مافياي تحصيلي و اجبار در هزينه كلاس‌هاي زياد به بهانه معدل در سه سال تحصيلي مي‌شود.

محمود محبي با بيان اينكه متأسفانه شاهد لو رفتن سؤالات آزمون نهايي از طريق فضاي مجازي هستيم، گفت: زيرساخت آموزشي دستگاه عريض و طويل آموزش‌وپرورش بيمار است و نياز به علاج قطعي دارد، از اين‌ رو اين نوع طرح‌ها همچون مسكن‌هاي داراي عوارض، نه‌ تنها بيماري را درمان نمي‌كند، بلكه موجب بيماري‌هاي جانبي و غيرقابل‌انكار مي‌شود.

وي با اشاره به موضع‌گيري‌هاي مختلف در كشور از جمله موضع‌گيري امام‌جمعه اسالم خاطرنشان كرد: امام‌ جمعه اسالم در خطبه نماز جمعه گفته است كه از قانون تأثيرگذاري قطعي سوابق تحصيلي بوي مشمئزكننده تبعيض و بي‌عدالتي بر مشام مي‌رسد و اين قانون جديد سفارش مافياي پنهان استعمار دانش‌آموزان است يا مولد مافياي جديد استعماري كه به نظر مي‌رسد در اين قانون همه جوانب در نظر گرفته نشده است.

اولياي دانش‌آموز ناحيه يك رشت افزود: در صورت اعمال سوابق تحصيلي به‌ صورت قطعي، شكي نيست كه تراز كلي سوابق تحصيلي دارندگان معدل 20 كاهش‌يافته مي‌يابد.

اخبار تاثير معدل در كنكور 99

معدل 20 هم در قانون تأثير سوابق تحصيلي به‌ صورت قطعي جا مي‌ماند

يكي ديگر از دانش‌آموزان شهرستان رشت با بيان اينكه در تأثير قطعي معدل حتي دانش‌آموزان با معدل 20 هم در ماراتن رقابت جا مي‌مانند، اظهار كرد: در صورت تأثير سوابق تحصيلي به‌ صورت قطعي، تراز كلي اين داوطلبان كاهش‌يافته و از هر تعداد داوطلباني كه فاقد تأثير سوابق تحصيلي و يا داراي ديپلم غيرمرتبط هستند در صورت كسب درصدهاي مشابه در كنكور از نظر رتبه كسب‌شده عقب خواهند ماند.

سهيل اكبرزاده با بيان اينكه در صورت اعمال سوابق تحصيلي به‌ صورت قطعي، شكي نيست كه تراز كلي سوابق تحصيلي دارندگان معدل 20 كاهش‌يافته و با تقريب، چيزي حدود 9 هزار و 500 مي‌شود، گفت: در صورتي‌ كه تأثير سوابق تحصيلي به‌ صورت قطعي اعمال گردد به‌ سادگي مي‌توان محاسبه كرد كه به ازاي كاهش هر يك نمره معدل، تراز يا نمره كسب‌ شده در آزمون كنكور سراسري چقدر كاهش‌يافته و قبولي در رشته‌هاي پرطرفدار چقدر دشوار مي‌شود.

تاثير سوابق تحصيلي كنكور 99

منبع : 

https://p30konkor.com/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%b9%d8%af%d9%84-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1/



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ توسط حامد
نظرات (0)

با توجه به اين آمار شما به اهميت دروس پايه پي خواهيد برد. نبايد اين نكته را فراموش كنيد كه چون اكثر شما عزيزان امسال در دوره دوازدهم به سر مي برديد، تسلط شما بر اين دروس بيش از دروس پايه هست. تجربه نشان مي دهد اكثر داوطلبين در جلسه كنكور در پاسخ گويي به سؤالات دروس پايه با مشكل مواجه مي شوند. 

 

به نقل از تبيان و پي سي كنكور ؛ شما امسال به اندازه كافي حق مطلب را براي مطالعه دروس پيش ادا كرده ايد. بنابر اين سعي كنيد در حين امتحانات نيمسال دوم به مطالعه دروس عموميي پايه نيز بپردازيد و بعد امتحانات نيز چند روز فرصت براي جمع بندي دروس اختصاصي پايه در نظر بگيريد.

 

برخي از فصول كتب هستند كه هميشه مهم مي باشند و از اين فصول سؤالات بيشتري نسبت به ساير بخش هاي كتب سؤال مطرح مي شود، بيشتر به اين قسمت ها توجه كنيد و بودجه بندي كنكور 99 گفته مي شود. در مقابل بخش هايي وجود دارد كه از آنها تاكنون سؤالي مطرح نشده است، توجه كنيد كه دليلي ندارد كه امسال نيز اين چنين باشد، بنابراين اگر فرصت كافي داريد اين بخش ها را نخوانده باقي نگذاريد.

 

و آخرين نكته اينكه در ارزش تست ها در يك درس با هم برابر مي باشد، به اين معني كه براي مثال سخت ترين سؤالات مربوط به كاربرد مشتق (مثلاً بهينه سازي) از نظر ارزش برابر با آسان ترين سؤال مربوط به آمار در درس ديفرانسيل. لذا اين نكته را هم در نحوه مطالعه و هم در هنگام پاسخ گويي به سؤالات مدنظر خود قرار دهيد.

براي ديدن بودجه بندي رشته هاي مختلف كليك كنيد :

بودجه بندي كنكور رياضي 99

بودجه بندي كنكور تجربي 99

بودجه بندي كنكور انساني 99

بودجه بندي كنكور هنر 99

بودجه بندي كنكور زبان 99

 

منبع :

https://p30konkor.com/%d8%a8%d9%88%d8%af%d8%ac%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-99-%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%b6%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c/



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ توسط حامد
نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | پشتیبانی: وبلاگدهی آریا
 

سئو کار حرفه ای / ثبت آگهی رایگان / خدمات نظافتی در مشهد / باربری / بسته بندی لوازم منزل / دانلود بازی اندروید / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی آریا / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد / سایت تفریحی / ربات تلرسام / ربات افزایش فالوور عضوگرام / تربیت سگ /  گیربکس اتوماتیک خرید از بانه / قیمت گوشی سامسونگقیمت گوشی آیفونخرید لپ تاپ استوک / انجام پروژه متلب / چگونه جذب خود کنیم / قالیشویی در رشت / انجام پروژه های متلب /سایت ایرونی / عکاسی صنعتی / بازی اندروید / آموزش فتوشاپ / telegram channel subscribers / چت روم / خرید آبنما خانگی /  قیمت آجر / خدمات گرافیک فیلابی / دستگاه حضور و غیاب / باران چت